3-11 listopada 2012

KAROL KOZŁOWSKI

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku. Jest również absolwentem Wydziału Rzeźby ASP w Warszawie. Uczestniczył w kursach mistrzowskich Ryszarda Karczykowskiego, Rolando Paneraia, Salvatore Fisichelli, Sylwii Geszty, Heleny Łazarskiej i Claudio Desderiego. W roku 2005 otrzymał II nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Hariclea Darclée w Braila (Rumunia). Na profesjonalnej scenie zadebiutował jako student w 2003 roku (Don Curzio w „Weselu Figara” W.A. Mozarta, Opera Bałtycka).

Od tej pory wielokrotnie występował w teatrach operowych i salach koncertowych m.in. Filharmonii Narodowej (Uriel w „Stworzeniu świata” J. Haydna z Sinfonią Varsovią), Operze na Zamku w Szczecinie („Pieśni Hafiza” K. Szymanowskiego). W 2004 roku wystąpił jako Oebalus w „Apollu i Hiacyncie” Mozarta w wersalskim Theatre Montansier. W prapremierze światowej opery T.Z. Kasserna „Comedy of the Dumb Wife”, wystawionej siłami swej macierzystej uczelni, kreował partię Simona Colline. Śpiewał jako tytułowy haendlowski Kserkses w Hamburgu-Bergedorf. W roku 2006 ponownie wystąpił na deskach Opery Bałtyckiej jako Mozart w operze M. Rimskiego-Korsakowa „Mozart i Salieri”, w reżyserii G. Chrapkiewicza – za tę kreację został nominowany przez środowisko trójmiejskich dziennikarzy do nagrody Sztorm Roku 2007 w kategorii muzyka klasyczna. Latem 2006 roku na VI Festiwalu Muzyki Kameralnej na Helu wraz z K. Popową-Zydroń wykonał cykl pieśni R. Schumanna „Dichterliebe”. W latach 2007-2009 był solistą Opery Wrocławskiej, w której zadebiutował jako Alfred w „Zemście Nietoperza” J. Straussa i gdzie wykonywał również partie: Tamina w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta, Almavivy w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego, Cassia w „Otellu” G. Verdiego i Archanioła w „Raju utraconym” K. Pendereckiego. Od roku 2009 związany jest z Teatrem Wielkim Operą Narodową, na deskach której wystąpił jako Vitellozzo w „Lukrecji Borgii” G. Donizettiego, w reżyserii M. Znanieckiego i gdzie śpiewał również w „Borysie Godunowie” M. Musorgskiego (Misaił), „Strasznym dworze” S. Moniuszki (Grześ), „Elektrze” R. Straussa (Młody sługa), „Katii Kabanowej” L. Janačka (Kudrjasz), „Królu Rogerze” K. Szymanowskiego (Edrisi) i „Madame Butterfly” G. Pucciniego (Goro). Od 2010 współpracuje ściśle z zespołem muzyki dawnej Capella Cracoviensis, z którą, jako Ewangelista wykonał bachowskie arcydzieła: „Pasję Mateuszową” (pod batutą J.T. Adamusa) i „Pasję wg. św. Jana” (z K. Junghänelem), a także „Mszę c-moll” i „Requiem” W.A. Mozarta, oraz (w roli Bajazeta) koncertowe wykonanie opery „Tamerlano” G.F. Händla. W styczniu 2011 zadebiutował w monachijskim Staatstheater am Gärtnerplatz jako Lindoro we „Włoszce w Algierze” G. Rossiniego, a w czerwcu tego samego roku jako Almaviva w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego w Łotewskiej Operze Narodowej w Rydze. W grudniu 2011 wystąpił jako Edrisi w „Królu Rogerze” K. Szymanowskiego w Operze Narodowej w Kijowie.

www.dux.pl
www.pawlikrelations.pl